Ті дидактичні підходи, які використовували під час вивчення Біблії на уроках християнської етики десяток років тому, є застарілими і потребують нового змістового наповнення. Сьогодні час дуже мобільний, щодня з’являються нові відкриття у різних сферах загалом і в дидактиці зокрема.

Тому необхідно встигати за інноваціями або створювати їх самому. Для мене як для педагога важливим є не залишити учня байдужим до того матеріалу, який пропоную йому для вивчення. Нехай школяр заперечить, з чимось не погодиться, але не буде байдужим. Байдужість вбиває. Вона дає тільки негативний результат. Це і стосується християнської етики. Особливо, коли чую в свою сторону, що християнська етика тільки й потрібна самому вчителю християнської етики.

 

Треба пам’ятати: Біблія – Живе Слово Бога, звернене персонально до людини. Через Біблію Бог тисячі років промовляє до багатьох поколінь, численних народів з різною культурою та ментальністю. Його Слово ніколи не є мертвим. Важливий інший аспект: необхідно, щоб людина почула того, хто до неї промовляє. Інакше кажучи, Біблія – це діалог Бога і людини, історія спасіння людства. Натомість у Біблії ніколи не можна шукати відповіді на наукові питання, адже вона не є науковим посібником з конкретної галузі. Хоча, наголошую, науковець багато почерпне для себе зі Святого Письма. Скажімо, для мене є доконаним фактом, що Бог створив світ. Натомість, як це відбувалося, в які історичні періоди, скільки це тривало – це ті питання, на які повинні відповісти дослідники. Водночас розумію, що старозавітній образ створення світу є метафоричним.
У Біблії відкривається багато цікавого не лише з наукової сфери, а й з побуту перших людей, їхнього способу життя.

Хай пробачать мені богослови-ортодокси (хоча здебільшого цілком поділяю їхні погляди), що здмухую пил там, де, можливо, щось є непорушним. Цілком усвідомлюю свою відповідальність, коли пропоную тестові завдання на тематику, скажімо, косметології та біжутерії на сторінках Біблії. Жодна деталь, навіть зі сфери тілесної краси, у цьому випадку не є зайвою, має символічне значення. Для прикладу, пропоную питання типу: Що з біжутерії фараон подарував Йосипові? А) срібний вінець; В) золотий перстень; С) діамантову корону. Водночас подаю посилання на Святе Письмо – Бут. 41, 42. Отже, якщо учень не знає відповіді на це питання, він може знайти її у Біблії або детальніше про це прочитати. Натомість логічне творче питання: чому фараон подарував Йосипові перстень? Виявляється, і про це можна довідатися на сторінках Біблії, перстень був символом влади. Подарувати перстень – означало довіряти людині, так би мовити, поділитися своєю владою. І з детальнішої біблійної розповіді дізнаємося, що так і було: Йосип отримав нові повноваження. У цьому випадку можна провести аналогію з притчею про блудного сина: пригадайте момент зустрічі радісного батька і блудного сина, який прозріває. Серед речей, які батько дає синові, є перстень.
Відтак, вважаю, запропоновані мною інтегровані підходи (вивчення косметики, біжутерії, кулінарії, медицини, ботаніки, зоології тощо на сторінках Біблії) є цікавими, хоча розумію, що, навіть, дещо провокативними.

Тобі, читачу, пропоную для самостійного дослідження дати ключ до творчої роботи. Натомість я перечитую Біблію з простим олівцем у руках і укладаю завдання до інтегрованого вивчення Святого Письма, оскільки планую видання таких матеріалів.

Косметологія та біжутерія на сторінках Біблії

1. Про яку жінку в Біблії написано, що вона «була хорошої постави та вродливого вигляду» (Ест. 2, 7)?
А) Єву;
В) Сару;
С) Естер.
Прочитайте у Біблії про життєву мудрість цієї жінки.

2. З якими рослинами юнак порівнює красу своєї коханої у «Пісні пісень» (Пісн. 2, 1)?
А) трояндою і лілією;
В) міртом і пальмою;
С) смоківницею і виноградом.

3. Фараон подарував Йосипові (Бут. 41, 42):
А) срібний вінець;
В) золотий перстень;
С) діамантову корону.
Дізнайся у книзі Буття, за які позитивні людські якості фараон наділив Йосипа владою у єгипетському краю і які випробовування довелося Йосипу пережити.


Кулінарія на сторінках Біблії

1. Який напій самарянка дала Ісусові Христові (Ів. 4, 6–27)?
А) вино;
В) воду;
С) молоко.
Поясніть етичну вартість зустрічі Ісуса Христа і самарянки.

2. У юдейській пустині Іван Хреститель харчувався (Мт. 3, 1–4):
А) сараною і медом;
В) рибою і хлібом;
С) водою і хлібом.
Поміркуйте, яку благу вістку Іван Хреститель приніс людям?

3. Вкажіть продукт, по який Йосипові брати приїхали до Єгипту (Бут. 42, 1–38)?
А) хліб;
В) вино;
С) гречку.
Прочитайте у Біблії розповідь про те, як Йосип пробачив злий вчинок братам і спас їх від голоду.


Медицина на сторінках Біблії

1. Пригадай притчу про милосердного самарянина (Лк. 10, 29–37). Що використав самарянин, коли обробляв рани побитому юдеєві (Лк. 10, 34)?
А) оливу і вино;
В) воду і спирт;
С) перекис водню.
Візьміть до уваги той факт, що у той час самаряни і юдеї ворогували. Самарянин виявив милосердя до свого ворога.

2. Окрім своєї основної діяльності, лікарем (Кол. 4, 14) був:
А) пророк Єзикеїл;
В) євангелист Лука;
С) Понтій Пилат.
Знайди у Біблії підтвердження цього факту.

3. Вислів: «Лікаря не потребують здорові, а хворі!» (Мт. 9, 12) належить:
А) Ісусові Христу;
В) Апостолові Петру;
С) Іванові Богослову.
Розкрийте суть цього вислову.

4. Кому Ісус Христос сказав: «Твоя віра, о дочко, спасла тебе; іди з миром, і здоровою будь від своєї недуги!» (Мк. 5, 34):
А) кровоточивій жінці;
В) Марії Магдалині;
С) матері Марії.
Детальніше про зцілення хворої прочитай у Мк. 5, 24–34. Чому моральна і духовна підтримка є важливою для хворої людини?


Ботаніка на сторінках Біблії

1. Про насінину якої рослини у євангельській притчі сказано: «…коли сіється в землю, найдрібніше за всі земні насіння. Як посіяне ж буде, виростає, і стає над усі зілля більше, і віття пускає велике таке, що кублитись може в тіні його птаство небесне» (Мк. 4, 31–32)?
А) зерно гірчичне;
В) зерно пшениці;
С) кукіль (вид буряну).
Прочитай євангельську притчу і поміркуй, які етична вартість цієї розповіді.

2. Яку рослину першою Ной посадив після потопу (Бут. 9, 20)?
А) смоківницю;
В) виноград;
С) пальму.
Прочитай у Євангеліє від Iвана 15, 5 про цю рослину. До речі, вона має символічне значення, бо Ісус Христос порівнює Себе з нею.

3. Яку рослину мав на увазі Ісус Христос, говорячи: «А Я вам кажу, що й сам Соломон у всій славі своїй не вдягався отак, як одна з них» (Мт. 6, 28–29)?
А) пальму;
В) троянду;
С) лілію.
Поміркуй, яка біблійну постать найчастіше порівнюють з цією рослиною. Чому?


Зоологія на сторінках Біблії

1. Яка тварина перевірила завершення потопу на Землі (Бут. 8, 8)?
А) лев;
В) голубка;
С) овечка.
До речі, ця тварина має символічне значення й сьогодні. Поміркуй, яке? Також прочитай про цю тварину в (Мк. 1, 6–12). Яке значення вона мала під час хрещення Ісуса Христа?

2. Ісус Христос сказав апостолам бути мудрими, як (Мт. 10, 16):
А) змії;
В) леви;
С) бджоли.
Цю тварину досить часто згадують у негативному контексті, коли говорять про підлість і підступність. До речі, Ісус Христос порівнював лицемірну діяльність фарисеїв і садукеїв з цією твариною. Детальніше про це прочитай у Мт. 3,7.

3. Стравою з якої тварини Ісус Христос звелів нагодувати людей, які три дні перебували біля Нього (Мт. 15, 29–39)?
А) саранча;
В) бджоли;
С) риба.
Ця тварина була символічною для перших християн. Її часто зображували в катакомбах. Поміркуй, чому?

Галина Сохань

Фото: http://ru.depositphotos.com/20311219/stock-photo-women-bow-and-pray.html

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Домашня Церква

Наталія Ліхновська
Дух свідчитиме… Як відомо, в грецькій мові поняття «мученик» передається словом «свідок», таким чин... Безперечно, власні зусилля для самоконтролю важл...
Ніна Поліщук
Цінувати. Навчитися цінувати все, що маю. Зберігати внутрішню чистоту і вмиротвореність. Бути в рівн...
Наталія Ліхновська
«Разом із Пеггі Блу ми довго читали «Медичний словник». Це її улюблена книжка. Вона захоплюється хворобами і запитує себе, які...
Наталія Ліхновська
«…Архетип незрячого вказує на втрату самоусвідомлення, западання в сон, відчуття небуття, перетворення в ніщо. Існувати – значить бути видимим.»Джон Галл...
Мартa Гладкa
З кожним роком у Львові збільшується кількість сакральних споруд. Сучасні архітектори послуговуються...
Марія Гаврилишин
Ден пішов добровольцем до Національної гвардії у перших рядах.  Новини про нього ми дізнаємось від його молодшої сестри, яка періодично...
Олена Гриньків
Не так давно «Духовність» проводила інтернет-опитування щодо формату викладання християнської етики в школах. Тема актуальна і цікава, тож в мене...
Ліда Батіг
Англійський письменник Вільям Коллінз колись сказав: "У житті кожної людини, напевно, знайдуться хви...
Марія Голяш
В наш час дуже часто звучить питання із знаками оклику – в чому моє покликання, як знайти його, ві...
Сніжана Зелінська
   Очень тяжело говорить о мире во время войны. Еще тяжелее говорить о нем в памятные дни, которые м...
Наталія Ліхновська
«Маловіре! Чого ти засумнівався?», - звернувся Ісус до Петра, коли той, злякавшись сильного вітру, почав потопати. Такий брак певності може...