Що допоможе сформувати цілісну та психологічно, інтелектуально, суспільно здорову особистість, яка буде готовою до впевненого руху в дорослому житті? Розуміючи вимоги сучасності, окрім шкільної освіти як мінімуму мініморуму, багато батьків шукають можливостей для самоосвіти та саморозвитку своїх дітей. Про одну з таких ініціатив розвитку підлітків та молоді ми спілкувалися з п. Святославом Султаном, психологом, співзасновником Центру особистісного розвитку «Ресурс» та співорганізатором програми «Школа лідерства для молоді та підлітків».

–  П. Святославе, як виникла ідея створення програми «Школа лідерства для молоді та підлітків»? Що мотивувало Вас до цього?

– Передовсім це бажання допомогти підліткам і молоді будувати щасливе життя. Це місія, якою живе наша команда. Наше бачення країни – це щасливі люди, які утворюють міцні щасливі сім’ї, будують здорове щасливе суспільство.

 Іншою причиною стала криза. Так, так, саме криза… На жаль, Україна вже близько 30 років переходить з однієї кризи в іншу. Це є свідченням слабкого лідерства в державі. Лідери не виконують своєї функції. Адже справжній лідер знаходить можливості і під час кризи. І коли все навколо занепадає, лідер веде вперед. Коли США опинилися в кризі 2008 року, то в той самий час компанія «Apple» заробляла мільйони, тому що його керівник Стів Джобс бачив у кризі можливості. Мені пригадується історія Зіґа Зіґлара, чудового тренера з особистісного розвитку, який мав зустріч з представником палати з нерухомості м. Флінт штату Мічіган. Зіґлар поцікавився у нього: «Як справи?». На що той відповів, що у зв’язку зі страйком на «Дженерал Моторз» ніхто нічого не купує. Ринок нерухомості завмер. Він запевняв, що справи настільки погані, що люди не купують ні взуття, ні одягу, ні автомобілів, то про яку купівлю будинків може бути мова? Цього ж дня Зіґлар мав зустріч ще з одним представником тієї самої палати з нерухомості, який на аналогічне запитання: «Як справи?» дав кардинально іншу відповідь: «Дженерал моторз» бастує… і тому справи ідуть просто фантастично. Вперше за багато місяців у людей є багато часу, і вони можуть зайнятися купівлею будинку своєї мрії». Справжній лідер бачить можливості, і знає, як діяти.

Тому нас мотивувало бажання виховати покоління справжніх лідерів, які будуть ефективними у своїй діяльності, можливо колись очолять великі підприємства, а можливо й країну. Хтозна… Але ми віримо в кожного нашого молодого лідера. Переконаний, що Бог у кожного з нас заклав таланти і обдарування, найважливіше розпізнати і розвинути їх, що ми і ставимо за ціль у нашій Школі.

Сама ідея Школи лідерства та її програма – це заслуга Ірини Яців, яка в Стрию вже випустила декілька курсів аналогічної школи. Побачивши її важливість та актуальність, я запропонував п. Ірині заснувати таку Школу й у Львові, на що вона радо погодилася. Тому сьогодні Школа лідерства стала доступною для молоді та підлітків нашого міста.

– Як виглядає сама програма? Які заходи організовуєте в межах Школи?

– Фундаментом програми є 12 різнотематичних занять, які закладають основи лідерства і формують конкретні навички. Передовсім розглядаємо, хто такий лідер та якими якостями він володіє. Далі вчимося ставити цілі, оскільки цілеспрямованість є одним із визначальних фундаментів успішності. Тоді набуваємо навичок тайм-менеджменту, тобто ефективного управління часом, розглядаємо принципи побудови злагодженої команди. Упродовж двох занять вправляємось в ораторському мистецтві, публічному виступі, вмінню самопрезентації. На окремому занятті здобуваємо основи фінансової грамотності, на іншому – брендингу, тобто навчаємо виробляти власний імідж. Як втілити в життя мрію, як перейти від ідеї до бізнесу – тема заняття Startup. Пізніше розглядаємо питання стосунків – дружби, закоханості, вміння вирішення конфліктів. І одне із завершальних занять – саморозвиток, адже лідер це той, хто постійно вдосконалюється, тому ми даємо нашим молодим лідерам «валізу» інструментів для їх подальшого вдосконалення. 

Теми, які порушуємо в Школі лідерства, на жаль, не порушують ні вдома, ні в школі, а це основоположні речі, якими має оволодіти кожен: зрозуміти хто я?, в якому напрямку хочу рухатися, де моя ціль? як мені її досягти?

Крім того, в межах Школи лідерства відбуваються зустрічі з успішними людьми, які своїми силами досягли успіху і можуть поділитись своєю історією з підлітками. Така ідея в нас виникла тому, що все ще існує дуже багато міфів, що успішною людиною може стати лише та людина, в якої батьки чи знайомі є багатими, зі зв’язками, з владним впливом. Тому молодь має можливість познайомитися з людьми, які, виростаючи в простих селах, маленьких містечках, без будь-яких покровителів зверху, але власними силами досягали вершин у своєму житті. Остання така зустріч була з керівником Західноукраїнського представництва компанії «Нуга Бест» (25 філій на території України та 3 на території Молдови), а також президентом флорбольного клубу «Лемберг» Василем Воробцем, який поділився секретами, як, будучи звичайною людиною з одного з районів Івано-Франківщини, пройти шлях до керівництва великою компанією. Такі зустрічі дуже надихають.

У школі ми також практикуємо менторство, шукаємо наставника – людину-фахівця, з певними досягненнями у професії, відповідно до того покликання, яке обрав сам учасник Школи. У такий спосіб молоді особи мають змогу розвідати більше про обрану професію з перших вуст фахівця: що потрібно, щоб потрапити у цю професію, на що звернути увагу.

Водночас, розуміючи, що, все ж таки, найбільше часу діти проводять вдома, і найбільший вплив на них мають їхні тато і мама, під час Школи лідерства відбуваються дві зустрічі з батьками учасників, метою яких є надати необхідні інструменти, щоб вдома вони могли також підтримувати своїх дітей у розвитку лідерства.

– А як відбуваються самі заняття?

– Багато хто з молоді, чуючи в назві слово «школа», промовляють собі: «О, ні – знову школа!». Але не поспішайте з висновками! Насправді в Школі лідерства заняття побудовані на кращих традиціях освітньої системи західних країн, а в їхній основі – інтерактивність. Жодних нудних лекцій, багато ігор, запитань, роздумів, праці в команді. А на домашнє завдання задають не вивчення вірша напам’ять, а, наприклад, подивитися конкретний художній фільм, і визначити переваги та недоліки лідера, його цінності, як вони вплинули на прийняття його рішень та на його життя загалом. Такі завдання розвивають мислення та вміння приймати рішення.

 

Продовження в наступному номері.

Розмовляла Олеся Пастущак

Світлини Антона Буромістрова, Святослава Султана

 

lorem

Наталія Ліхновська
Дух свідчитиме… Як відомо, в грецькій мові поняття «мученик» передається словом «свідок», таким чин... Безперечно, власні зусилля для самоконтролю важл...
Ніна Поліщук
Цінувати. Навчитися цінувати все, що маю. Зберігати внутрішню чистоту і вмиротвореність. Бути в рівн...
Наталія Ліхновська
«Разом із Пеггі Блу ми довго читали «Медичний словник». Це її улюблена книжка. Вона захоплюється хворобами і запитує себе, які...
Наталія Ліхновська
«…Архетип незрячого вказує на втрату самоусвідомлення, западання в сон, відчуття небуття, перетворення в ніщо. Існувати – значить бути видимим.»Джон Галл...
Мартa Гладкa
З кожним роком у Львові збільшується кількість сакральних споруд. Сучасні архітектори послуговуються...
Марія Гаврилишин
Ден пішов добровольцем до Національної гвардії у перших рядах.  Новини про нього ми дізнаємось від його молодшої сестри, яка періодично...
Олена Гриньків
Не так давно «Духовність» проводила інтернет-опитування щодо формату викладання християнської етики в школах. Тема актуальна і цікава, тож в мене...
Ліда Батіг
Англійський письменник Вільям Коллінз колись сказав: "У житті кожної людини, напевно, знайдуться хви...
Марія Голяш
В наш час дуже часто звучить питання із знаками оклику – в чому моє покликання, як знайти його, ві...
Сніжана Зелінська
   Очень тяжело говорить о мире во время войны. Еще тяжелее говорить о нем в памятные дни, которые м...
Наталія Ліхновська
«Маловіре! Чого ти засумнівався?», - звернувся Ісус до Петра, коли той, злякавшись сильного вітру, почав потопати. Такий брак певності може...